دانستنی های صنعت چسب

کاشت میلگرد در بتن

کاشت میلگرد با بتن

یکی از کارهای که در ساختمان سازی بسیار پر کاربرد می باشد و به منظور تقویت و مقاوم سازی اتصالات سازه ای انجام می گیرد کاشت میلگرد می باشد که اجرای این کاشت دارای اهدافی می باشد به همین منظور ما در این مقاله به بررسی کاشت میلگرد در بتن می پردازیم.

کاشت میلگرد در بتن چیست ؟

اجرای کاشت میلگرد در بتن برای اتصال المان سازه به ستون ها ، کاشت میلگرد در ستون برای اجرای راه پله ، اتصال تیرهای بتنی در ستون ، امتداد ستون در جهت ستون می باشد که این اجرا باید حداقل فاصله بین دو میلگرد قرار بگیرد و تمام میلگردها باید داخل خاموت باشند و پوشش بتن رعایت شود. همچنین باید نسبت سطح مقطع میلگردهای کاشت شده در ستون به سطح مقطع ستون بتنی ۸٪حداکثر باشد و به اجرای این عملیات باید دقت کرد تا در عملکرد سازه ستون ها مشکلی ایجاد نشود.

چسب کاشت میلگرد

کاشت میلگرد در بتن توسط چسب ها انجام می شود که این چسب ها دارای ترکیبات شیمیایی متفاوتی هستند و دارای کیفیت بالا و عمر طولانی می باشند . از این چسب ها برای کاشت میلگرد در سطوح های عمودی و افقی استفاده می شود.

مراحل کاشت میلگرد با چسب

کاشت میلگرد در بتن با این روش انجام می شود در ابتدا باید با دریل یا دستگاه سوراخ کن محل مورد نظر را سوراخ کرد و سوراخ حفر شده را پاکسازی کرد تا هیچ گرد و غباری در آن نباشد و چسب و ملات اتصال دهنده به اندازه دو سوم عمق سوراخ را تزریق کنید و میلگرد را به صورت چرخشی وارد سوراخ و نصب کنید که این چسب ها به دو دسته رزینی دو جزیی و سه جزیی تقسیم می شوند.

برای تست کردن کیفیت میلگرد کاشته شده در بتن مقاومت کششی میلگرد را pull of  می گویند که اگر میلگرد کنده نشود و یا بتن قلوه کن نشود بهترین عملیات کاشت را انجام داده اید.

مزایای کاشت میلگرد

کاشت میلگرد در بتن از مهمترین تحولات در ساختمان سازی و سازه های بتنی است که باعث تقویت ساختمان ها و مقاومت آنها می شود و همچنین اجزا و سازه های فولادی را به سازه های بتنی متصل می کند و اتصال این دو المان می تواند نیروهای وارد به هر دو را تحمل کند و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است و امکان اصلاح نواقص و تغییرات را در طرح های مقاوم سازی ایجاد می کند . در اجرای این عملیات باید مقاومت کششی کل بیشتر از مقاومت کششی میلگرد باشد و چسب کاشت میلگرد برای اتصال هر چه بیشتر بتن و آرماتور دارای اهمیت زیادی است.

همچنین ابعاد فونداسیون با استفاده از روش کاشت میلگرد در جداره ها تغییر پیدا می کند و دیوارهای جدیدی می توان درست کرد و ساختمان را گسترش داد . همینطور در مجتمع های بزرگ تجاری می توان کاشت میلگرد را برای انجام ثابت کردن تاسیسات مکانیکی استفاده کرد  و می توان دستک ها را ایجاد و تیرهای کنسولی را بیشتر کرد و یا در پشت بام جان پناه ساخت و حتی می توان برای ساختمان های که از مسکونی به تجاری تبدیل شوند می توان از کاشت میلگرد استفاده کرد تا باعث افزایش تعداد طبقات در ساختمان شود و ساختمان را مقاوم می کند.

اجرا وکاربردهای کاشت میلگرد

این اجرا کاربردهای بسیاری دارد مانند اتصال سازه ای جدید به سازه تیر ، ستون ، دیوار برشی و سقف می باشد . تقویت فونداسیون تیر و ستون در ساختمان ها ، مقاوم سازی ساختمان ، نصب صفحه اتصال برای اجرای تیر و یا ستون ، نصب صفحات فلزی برای اجرای نما در ساختمان بتنی ، کاربردهای غیر سازه ای ، نصب و تجهیزات تاسیساتی از کاربردهای کاشت میلگرد می باشد.

خرید و قیمت چسب کاشت

چسب کاشت میلگرد در بتن باعث می شود که ستون ها محکم تر و اجرای عملیات بتنی مقاوم تر شود به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت مجتمع چسب ایران مراجعه و نحوه خرید و قیمت این محصولات را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

کاشت میلگرد در بتن در ساختمان سازی بسیار با اهمیت است و باعث مقاوم سازی و استحکام سازه ها می شود به همین منظور شما می توانید با شرکت چسب ایران ارتباط و از نحوه سفارش این چسب ها اطلاع حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *