دانستنی های صنعت چسب

گروت چیست ؟

گروت چیست

گروت ها از ترکیب سیمان و ماسه درست می شوند و حالت چسبنده ای دارند و در جاهای مختلف برای ترمیم ترک ها ، مقاومت بالا در ساختمان سازی و زیر سازی تجهیزات صنعتی از آنها استفاده می شود به همین منظور ما در این مقاله به بررسی موضوع گروت چیست می پردازیم.

روش استفاده از گروت

در باره موضوع ما که گروت چیست باید گفت که گروت حالت چسبنده ای دارد و به عنوان یک ملات استفاده می شود و از ترکیب سیمان و ماسه درست می شود و برای ساختمان ها در زیر ستون ها  از گروت استفاده می شود . برای نصب کاشی ها و سرامیک برای سرویس بهداشتی ، کانترها و پیشخوان هم از گروت استفاده می شود و همچنین از گروت برای درزگیرها که بتوانید از منزل و دارایی خود نگهداری کنید و یا از ورود سرما و گرما به داخل منزل جلوگیری کنید  کاربرد دارد و همینطور از گروت در نصب و راه اندازی ریل ماشین آلات ، برینگ پل ها ، حایل ها که مقاومت بیشتری داشته باشد استفاده می کنند و در صنایع سنگین مانند ماشین آلات و تجهیزات غول پیکر از این گروت بسیار استفاده می شود.

انواع گروت

در مورد اینکه گروت چیست باید بگوییم که گروت به عنوان ملات استفاده می شود و دارای انواع مختلفی است گروت پلیمری ، گروت اپوکسی ، گروت سیمانی منبسط شونده می باشد.

گروت پلیمری

گروت پلیمری همان گروت سیمانی است که دارای مواد پلیمری است و رزین پلیمری و مخلوط سیمان مواد تشکیل دهنده آن هستند  که این ماده از مخلوط سیمان با دانه بندی خاص با ماسه سیلیسی شکری به وجود می آید که باعث افزایش مقاومت و روان کنندگی گروت پلیمری می شود و یکی از پر کاربردترین انواع گروت چیست در بازار می باشد.

گروت اپوکسی

در مورد گروت چیست باید به یکی از انواع گروت که گروت اپوکسی اشاره کنیم که ترکیب دو جزئی و سه جزئی دارد و از مواد بسیار مقاوم و مستحکم صنعتی است که از ترکیب دو مایع مصنوعی که شبیه به چسب اپوکسی است درست می شوند که همراه این دو مایع ماسه هم به عنوان سخت کننده به آن اضافه می شود و مدل سه جزئی به وجود می آید .

این ماده بسیار گران است و در صنعت ساختمان سازی ، نصب ستون های پیش ساخته فولادی ، اتصالات ، کانال لوله کشی ، کارخانه ماشین آلات موتوری ، ژانراتورها ، پمپ ها ، جرثقیل ها از این ماده استفاده می شود‌.

گروت سیمانی

در اینجا با نوع سوم گروت چیست یعنی گروت سیمانی آشنا می شویم که این نوع ماده به عنوان ملات برای نصب کاشی و سرامیک بسیار کاربرد دارد و از سیمان پورتلند به عنوان سخت کننده در آن استفاده می کنند و به صورت کیسه ای که پودر خشک است در بازار وجود دارد . این گروت برای اجرای فونداسیون و زیر کار ماشین آلات صنعتی بزرگ ، زیر سازی فولادی و ساختمان سازی کاربرد دارد و بسیار در ایران از این گروت سیمانی استفاده می شود و میزان آبی که به آن اضافه می شود درجه مقاومت فشاری آن را نشان می دهد که باید ۵۰ تا ۸۰ پاسکال مقاومت داشته باشد .

قیمت گروت

گروت چیست یک نوع ماده بسیار عالی برای چسبندگی مواد می باشد که قیمت آن بستگی به کیفیت مواد ترکیبی در آن دارد و قیمت گروت اپوکسی از همه بالاتر است به همین منظور شما می توانید برای اطلاع از قیمت این گروت ها با کارشناسان شرکت چسب ایران به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید و شما را برای قیمت این محصولات راهنمایی می کنند.

خرید گروت

گروت بسیار مقاوم است و در صنایع مختلف کاربرد دارد به همین منظور برای خرید این محصول شما می توانید به سایت شرکت چسب ایران مراجعه و از نحوه خرید این محصول و محصولات دیگر را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

موضوع گروت چیست را بررسی کردیم  و دیدیم که گروت ماده ای است بسیار مقاوم و به عنوان ملات از آن استفاده می شود و دارای انواع مختلفی است که هر کدام مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند و مقاومت شیمیایی و گرمایی آنها بسیار بالا است به همین منظور شما می توانید با شرکت چسب ایران ارتباط و از نحوه سفارش این محصولات اطلاع حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *