دانستنی های صنعت چسب

تفاوت کاشی معمولی با پرسلان

تفاوت کاشی معمولی با پرسلان

امروزه کاشی پرسلان از محبوبیت خاصی برخوردار است و طرفداران بسیاری دارد و در اصل از خانواده سرامیک است ولی یک سری تفاوت های دارد که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی تفاوت کاشی معمولی با پرسلان می پردازیم.

کاشی پرسلان چیست ؟

در تفاوت کاشی معمولی با پرسلان می توان به استحکام و کیفیت کاشی پرسلان نسبت به دیگر کاشی ها توجه کرد ولی از نظر شکل ظاهری شبیه به سرامیک هستند و در تولید آن از خاک رس و مواد طبیعی مانند ماسه دانه ریز ، فلوسپات ، گرانیت و سیلیس استفاده می شود و به همین علت است که استحکام آن بالا و بافت سفید سخت و متراکم دارد . این کاشی ها دارای دو نوع پولیشی و لعاب دار هستند که هر دو از بهترین نوع کاشی ها می باشند و برای چسباندن این کاشی ها از چسب نوفل شیمی در سطوح افقی و عمودی استفاده می شود.

کاشی معمولی چیست ؟

در تفاوت کاشی معمولی با پرسلان می توان گفت که کاشی معمولی از دانه های ظریف متبلور و متخلخل تولید می شود که در دمای ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد پخته می شوند و دارای دو نوع لعاب دار و بدون لعاب هستند که این لعاب می تواند مات ، براق ، گلدار ، ساده و رنگی باشد. همچنین برای چسباندن کاشی معمولی هم می توان از چسب نوفل شیمی برای سطوح استفاده کرد.

تفاوت کاشی پرسلان و معمولی

در مورد این نوع کاشی ها باید به بعضی نکات توجه کرد مانند نوع تهیه ، تولید و نصب ، نگهداری و حتی قیمت آن با هم متفاوت می باشد که در این قسمت چند نمونه از تفاوت این کاشی ها را بررسی می کنیم:

تفاوت از نظر مواد اولیه و تولید

یکی از تفاوت کاشی معمولی با پرسلان مواد اولیه آنها می باشد که کاشی پرسلان با نوعی خاک رس که دارای ماسه دانه ریز ، فلوسپات ، گرانیت و سیلیس است تولید می شود . در صورتی که کاشی معمولی فقط از خاک رس معمولی و برخی افزودنی ها که آن را مقاوم می کند تولید می شود . کاشی پرسلان در دمای بالا و تحت فشار در کوره ها پخته می شود و بافت آن نسبت به کاشی معمولی سفت تر و سخت تر است و به همین دلیل است که مقاومت و استحکام آن بیشتر از کاشی های معمولی است.

تفاوت از نظر مقاومت

یکی دیگر از تفاوت کاشی معمولی با پرسلان مقاومت آن می باشد که کاشی پرسلان دارای منافذ کمتر و بافت فشرده و یکنواخت است و در مقابل نفوذ آب مقاوم و مقابل فشار آب و تغییرات دما ، ضربه و خراش هم مقاومت بالایی دارد و عمر آن طولانی تر از کاشی معمولی است.

تفاوت از نظر نصب

از تفاوت دیگر کاشی معمولی با پرسلان نصب آن می باشد که چون بافت کاشی پرسلان متراکم و سفت است نصب آن بسیار دشوارتر از کاشی معمولی است و معمولا این کاشی ها با تیغه الماس برش داده می شوند کوچکترین اشتباه باعث خورد شدن و ترک خوردن آنها می شود. وزن این کاشی ها بیشتر از کاشی معمولی است و حمل و نقل آن سخت تر است و در موقع نصب باید دقت کرد تا دچار شکستگی و ترک نشود.

تفاوت از نظر قیمت

یکی دیگر از نکات بسیار مهم در تفاوت کاشی معمولی با پرسلان هزینه نصب آن است چون باید نصاب حرفه ای باشد و از نظر قیمت این کاشی ها از کاشی معمولی گرانتر است و از نظر دوام و کیفیت هم بالاتر می باشد و بسیار مقرون به صرفه است . کاشی پرسلان دارای کیفیت بالا و احتیاج به تعویض و تعمیر ندارد و در برابر سایش  ضخامت و تراکم بیشتری دارند و نگهداری آن آسان و به راحتی قابل شستشو هستند .

خرید انواع کاشی و سرامیک

برای خرید انواع کاشی و سرامیک و چسب نوفل شیمی شما می توانید به سایت شرکت مجتمع چسب ایران مراجعه و نحوه خرید این محصولات را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

تفاوت کاشی معمولی با پرسلان را بررسی کردیم و اهمیت کاشی پرسلان بسیار زیاد است و محبوبیت خاصی دارد و به عنوان یک کاشی لوکس به حساب می آید به همین منظور شما می توانید با شرکت ایران چسب ارتباط و از نحوه سفارش این محصولات و چسب نوفل شیمی اطلاع حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *