دانستنی های صنعت چسب

پاک کردن انواع چسب از روی لباس

پاک کردن انواع چسب از روی لباس

 

برای پاک کردن چسب ها باید از راهکارهای مناسب استفاده کرد که به لباس ها آسیب نرسد و شما به راحتی می توانید چسب را از روی لباس خود پاک کنید به همین منظور ما در این مقاله به بررسی پاک کردن انواع چسب از روی لباس می پردازیم.

استفاده از گرما برای از بین بردن چسب

یکی از راه های پاک کردن انواع چسب از روی لباس استفاده از گرما و حرارت می باشد که با آب شدن چسب می توان آن را به راحتی از روی لباس برداشت و یکی از بهترین وسایل استفاده از اتو می باشد که با استفاده از یک حوله کاغذی می توانید به پاک کردن چسب کمک کنید .

اگر لباس شما نازک باشد باید مدت کمتری اتو را در ناحیه چسب بگذارید تا لباس شما نسوزد ولی اگر جنس آن کلفت باشد مدت بیشتری اتو را در محل چسب بگذارید و بعد از مدتی چسب از روی لباس شما کنده می شود و می توانید لباس را بشویید.

استفاده از پاک کننده های چسب

یکی دیگر از راه های پاک کردن انواع چسب از روی لباس استفاده از استون ، مایع ظرفشویی ، الکل ، روغن و غیره می باشد که شما می توانید یک پنبه را با الکل یا استون آغشته کنید و آن را به مدت چند ثانیه روی ناحیه چسب خورده بمالید و یا از مواد شوینده مانند ظرفشویی با کمک مسواک یا برس به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی ناحیه چسب خورده بمالید تا چسب کاملا از بین برود.

استفاده از سرکه سیب برای پاک کردن چسب

سرکه سیب هم یک نوع دیگر از روش های پاک کردن انواع چسب از روی لباس می باشد چون سرکه سیب دارای اسید استیک است به راحتی چسب را تجزیه می کند و شما می توانید مقداری سرکه سفید را با کمی آب مخلوط کنید و در ظرفی قرار دهید و با استفاده از یک پارچه تمیز مخلوط آب و سرکه را به ناحیه چسب بمالید و به آرامی لکه چسب را ماساژ دهید تا سرکه لکه چسب را از بین ببرد و بعد لباس را با آب سرد بشویید.

استفاده از یخ برای پاک کردن چسب

همانطور که می دانید حرارت باعث جدا شدن چسب از لباس می شود و همچنین یخ و فریزشدن هم به راحتی چسب را از بین می برد .

این روش برای چسب های حرارتی بسیار کارایی دارد و شما می توانید هم از یک تکه یخ استفاده کنید و یا لباس خود را در پلاستیک گذاشته و آن را در فریزر بگذارید و زمانی که لباس خشک شد با دست یا ابزار مختلف چسب را از روی لباس بردارید .

پاک کردن چسب به وسیله تراشیدن با چاقو و وسایل نوک تیز

ابتدا جای چسب را خشک کنید و بعد با استفاده از وسایل نوک تیز چسب را از روی لباس جمع کنید البته نباید به لباس آسیبی برسد یا پاره شود و بعد جای چسب را بشویید البته امروزه روش های بهتری هم برای پاک کردن چسب ها وجود دارد .

بهترین روش برای پاک کردن چسب

یکی دیگر از روش ها برای پاک کردن انواع چسب استفاده از لیمو و اسانس آن می باشد . شما چند قطره اسانس لیمو را روی لکه چسب بریزید و با انگشتان دست پارچه را ماساژ دهید و چسب به راحتی کنده می شود . همچنین شما می توانید از بیکینگ پودر و یا جوش شیرین استفاده کنید و یا می توانید دو قسمت جوش شیرین را با یک قسمت روغن نارگیل با هم ترکیب کنید و آن را با یک برس یا مسواک نرم روی لکه چسب بمالید و بعد لباس را بشویید .

البته می توان گفت برای حلال چسب نواری از روغن مایع و برای چسب مایع ، قطره ای ، آکواریوم  از سرکه استفاده می کنند به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت مجتمع چسب ایران مراجعه کنید و نحوه روش ها و راهکارهای پاک کردن چسب ها را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

برای پاک کردن انواع چسب از روی لباس باید ساختار و جنس لباس را در نظر بگیرید که هر کدام به علت اینکه جنس خاصی دارند ممکن است خراب شوند و چون این چسب ها قدرت چسبندگی بالایی دارند باید دقت کنید که به لباس آسیبی نرسد به همین منظور شما می توانید با شرکت چسب ایران ارتباط بگیرید و به راه کارهای پاک کردن چسب توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *