دانستنی های صنعت چسب

کاربردهای چسب ۱۲۳

کاربردهای چسب ۱۲۳

 

امروزه چسب ۱۲۳را همه استفاده می کنند و این چسب به نام چسب MDF   یا چسب قطره ای هم شناخته می شود و به دلیل مقاومت بالا و سرعت چسبیده شدن سطوح بسیار کاربردی می باشد به همین منظور ما در این مقاله به بررسی کاربردهای چسب ۱۲۳ می پردازیم.

چسب ۱۲۳ چیست ؟

یکی از کاربردهای چسب ۱۲۳ این است که بیشتر در مصارف صنعتی و خانگی استفاده می شود و این چسب بر پایه سیانوآکریلات است و به دلیل قدرت چسبندگی بالا و همه کاره بودن بسیار کاربرد دارد . این چسب ها به صورت دو جزئی هستند یعنی یک بطری کوچک چسب مایع سیانوآکریلات است و اسپری که برای چسباندن سریع دو سطح می باشد و ترکیب این دو ماده باعث می شود که قطعات سریعتر به هم بچسبند و این چسب ها کاربردهای مختلفی دارند که چند نمونه از آن را بیان می کنیم:

چسباندن سطوح پلاستیکی

یکی از کاربردهای چسب ۱۲۳ چسباندن سطوح پلاستیکی می باشد که شامل لوله های آب ، سیم برق که روکش پلاستیکی دارند و وسایل پلاستیکی ، سیستم های تهویه هوا ، سطوح چرمی و غیره را می توان از این چسب ها برای چسباندن استفاده کنند.

استفاده از چسب ۱۲۳ برای کاربردهای صنعتی

یکی دیگر از کاربردهای چسب ۱۲۳ استفاده آن در کاربردهای صنعتی است مانند عایق سازی منابع آب ، یخچال ها و فریزرها ، تانکرسازی ، عایق کردن درزها ، محل جوش تانکرها ، جلوگیری از نشتی آب ، اتصال قطعات بتنی و ساختمانی ، کاشی ، سرامیک ، موزاییک ، پارکت ، سطوح فلزی ، تخته های چوبی ، تعمیر قطعات اتومبیل ، لایه های سنگی ، سطوح شیشه ای می باشد.

استفاده از چسب ۱۲۳ برای سطوح چوبی

از کاربردهای چسب ۱۲۳ برای سطوح چوبی مانند چسباندن نئوپان ، وسایل چوبی ، MDF  ،تولید سرویس خواب و مبلمان ، تعمیر وسایل چوبی ، بخاری ، کائوچو و غیره می باشد.

نحوه استفاده از چسب ۱۲۳

ابتدا سطح مورد نظر را تمیز کنید تا از هر گونه گرد و غبار و خاک پاک شود . سطح کار را با اسپری آغشته کنید و بعد از چند دقیقه چسب را روی سطح بمالید و با وارد کردن فشار دست بر روی دو قطعه سعی کنید که آن دد قطعه را به هم بچسبانید . فقط به این نکته باید توجه کنید که چسب بر روی پوست دست شما و انگشتان نریزد چون به سختی پاک می شود و همچنین این چسب ها غلظت های متفاوتی دارند که هر کدام برای چسباندن قطعات خاص می باشد‌.

نکات مهم هنگام استفاده از چسب ۱۲۳

از نکات بسیار مهم که باید به آن توجه کرد این است که زمانی که اسپری این چسب را می زنیم گازی که از آن بیرون می آید سمی است که نباید آن را استنشاق کنید و سعی کنید که تهویه هوا را روشن کنید تا هوا در هنگام استفاده از اسپری چسب تهویه شود . این چسب ها را در دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد و در معرض آفتاب نگه ندارید.

حداکثر زمان برای استفاده از اسپری و چسب ۱۵ ثانیه می باشد. از تماس چسب با پوست دست خود اجتناب کنید . هنگام خرید چسب دقت کنید که چسب آکبند باشد و سوراخ نداشته باشد و به راهنمای داخل قوطی برای چسباندن قطعات و سطوح دقت کنید و آن را مطالعه کنید. این چسب ها را از دسترس کودکان دور کنید تا آسیبی به آنها نزند. در صورت تماس چسب با چشم فوری آن را بشویید و به پزشک مراجعه کنید.

خرید چسب ۱۲۳

کاربردهای چسب ۱۲۳ بسیار متنوع و زیاد است و این چسب ها از هر کارخانه یا برندی که باشند یک نوع چسب مفید و سرعت کارایی آن بسیار بالا است و همه سطوح را به هم می چسباند و به سرعت خشک می شود به همین منظور شما برای خرید این نوع چسب به سایت شرکت مجتمع چسب ایران مراجعه و نحوه خرید این چسب ها را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

کاربردهای چسب ۱۲۳ را بیان کردیم که این چسب ها قدرت چسبندگی بالایی دارند و قدرت پوشش دهی آن بسیار زیاد است و به علت داشتن قیمت مناسب و در دسترس بودن افراد از این نوع چسب بسیار استقبال کرده اند به همین منظور شما می توانید با شرکت مجتمع چسب ایران ارتباط و از نحوه سفارش این چسب ها اطلاع حاصل کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *