دانستنی های صنعت چسب

گریس چیست ؟

گریس چیست

 

گریس یک ماده ای غلیظ است که از ترکیبات مختلفی مانند نفت ، روغن و صابون های فلزی تهیه می شود و یکی از بهترین روانکارها می باشد که هم به صورت نیمه جامد و جامد می باشد به همین منظور ما در این مقاله به بررسی گریس چیست می پردازیم .

معرفی گریس

در مورد موضوع گریس چیست باید گفت که گریس از مشتقات نفتی است و دارای گرانروی زیاد می باشد و از ترکیب چند مواد با هم مانند نفت ، صابون ، مواد افزودنی دیگر به وجود می آید و این ماده برای روانکار شدن قطعات یا دستگاه ها استفاده می شود و باعث افزایش طول عمر آنها می شود.

اجزای تشکیل دهنده گریس

به نظر شما گریس چیست که این ماده از قسمت های مختلفی تشکیل می شود که اصلی ترین آن روغن oil  و ضخیم کننده thickener  و افزودنی ها additives  است و نوع روغن و افزودنی ها در کیفیت آن بسیار تاثیر می گذارد و روان بودن و سفت بودن گریس بر اساس روغن پایه و افزودنی ها می باشد.

روغن پایه

گریس ها با استفاده از روغن پایه معدنی تولید می شوند و این روغن ها از نفت به دست می آیند و با ترکیب چند ماده دیگر گریس تولید می شود و در صنایع مختلف کاربرد دارد.

ضخیم کننده

نوع ضخیم کننده بر پایه فلز است که به آن صابون فلزی می گویند که از مواد لیتیوم ، آلومینیوم ، خاک رس ، سدیم ، پلی اوره و کلسیم می باشد که این ضخیم کننده ها با مواد دیگر و روغن های پایه ترکیب می شوند و به حالت جامد و نیمه جامد ساخته می شوند و از پر کاربردترین نوع گریس ها گریس های کمپلکس می باشد که بر پایه لیتیوم ساخته می شود و خاصیت تحمل دمای بالاتری را دارند .

همچنین ضخیم کننده های دیگری وجود دارند که در آنها صابون استفاده نمی شود مانند  گریس بنتونیت و گریس سیلیس که تحمل بسیار بالای دما از خاصیت این نوع گریس می باشد.

افزودنی ها

یکی از موارد مهم گریس چیست افزودنی های آن می باشد که باعث روان شدن گریس می شود و مواد افزودنی مهم در گریس که بسیار از آن استفاده می شود اکسیداسیون است که تاثیر زیادی در جلوگیری از زنگ زدگی دارد.

انواع گریس چیست ؟

در این بخش شما را با انواع گریس چیست آشنا می کنیم و برای خرید این نوع گریس ها شما می توانید با کارشناسان شرکت مجتمع چسب ایران ارتباط و مشاوره بگیرید.

گریس کلسیم

گریس کلسیم به عنوان اولین روانکار است که با روش سرد تولید می شود و امروزه گریس کمپلکس جایگزین این گریس ها شده است و خواص این گریس ها این است که با حرارت تولید می شوند و قیمت بسیار زیادی دارند.

گریس سدیم

گریس سدیم هم نمونه دوم انواع گریس چیست می باشد که یک نوع دیگر روانکار است و قیمت آن کم و کیفیت آن مناسب است ولی مشکلی که دارد این است که ضد آب می باشد.

گریس لیتیوم

این نوع گریس دارای ویژگی های بسیاری است و باعث جلوگیری از خرابی بسیاری از قطعات ماشین آلات و دستگاه ها می شود و مقاومت بسیار بالایی در برابر آب و تحمل دمای بالا را دارد و به عنوان یک روانکار چند منظوره از آن استفاده می شود.

گریس آلومینیوم

این نوع گریس بر پایه فلزات است و قیمت بسیار بالایی دارد ولی به علت خصوصیات و ویژگی های خاص بسیاری از افراد از این نوع گریس استفاده می کنند.

گریس پلی اوره

این نوع گریس بر پایه غیرفلزات است و کیفیت بسیار بالایی دارد و به عنوان یک گریس چند منظوره کاربرد دارد و دارای ویژگی های صابون غیرفلزی ، ضد آب بودن و تحمل دمای بالا و پایین را دارد.

خرید گریس

برای اینکه شما با گریس چیست و مزایای آن آشنا شوید می توانید به سایت شرکت مجتمع چسب ایران مراجعه و نحوه خرید این گریس ها را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

در مورد موضوع گریس چیست صحبت کردیم و این ماده یک روانکار نیمه جامد است که برای نرمی قطعات سخت ماشین آلات و دستگاه ها استفاده می شود و باعث افزایش طول عمر قطعات می شود به همین منظور شما می توانید با شرکت مجتمع چسب ایران ارتباط و از نحوه سفارش این نوع محصولات اطلاع حاصل کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *