دانستنی های صنعت چسب

نکات مهم در باره استفاده از چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی و سرامیک

چسب کاشی و سرامیک از پرمصرف ترین چسب ها هستند که در صنعت ساختمان سازی از آنها بسیار استفاده می شود به همین منظور ما در این مقاله به بررسی نکات مهم در باره استفاده از چسب کاشی و سرامیک می پردازیم.

چسب کاشی و سرامیک چیست؟

از نکات مهم در باره استفاده از چسب کاشی و سرامیک ترکیبات آن می باشد که این ترکیبات شیمیایی و معدنی هستند مانند ماسه ریز ، افزودنی های چسب دار ، سیمان پورتلند غیرآلی که دارای قدرت چسبندگی بسیار بالا و وزن سبک دارند و اجرای آن بسیار سریع می باشد و به عنوان یک عایق ضد آب عمل می کند.

مزایای چسب کاشی و سرامیک

از دیگر نکات مهم در باره استفاده از این چسب مزایای استفاده از آن می باشد که این نوع چسب ها هم پودری و هم خمیری هستند و در هنگام استفاده ضخامت زیادی ندارند و کثیف کاری و نیاز به تخریب ندارند و دارای چسبندگی بسیار بالا ، انعطاف پذیری ، مقاوم در برابر نفوذ پذیری آب و رطوبت  ، وزن سبک ، قدرت الاستیسیته در برابر ضربه های ناگهانی و فشار بالا ، تنوع در طرح ها و اجرا دارند که همه این موارد از مزایای این نوع چسب ها است و برای خرید این نوع چسب ها شما می توانید با کارشناسان شرکت مجتمع چسب ایران ارتباط و مشاوره بگیرید.

نکات مهم در استفاده از این محصولات

از نکات مهم در باره استفاده از چسب کاشی و سرامیک خشک بودن محل نصب و اتصال با دوام و مساحت مورد نیاز است . همچنین اصل بودن چسب ها و دمای محیط هم بسیار مهم است چون در دمای سرد چسبیده نمی شوند .

از دیگر نکات مهم نحوه نصب کاشی ها می باشد که کاشی های که با شانه مستقیم کار می شوند در مقابل ضربه ها بسیار مقاوم هستند ولی کاشی هایی که با حرکات دایره ای شانه و لقمه گذاری می شوند سریع با ضربه و فشار شکسته می شوند و تراز کردن کاشی ها در پایان کار بسیار اهمیت دارد و از شمشه تراز باید استفاده کرد و در انتها کاشی ها بعد از چسباندن بند کشی می شوند.

چند نوع چسب کاشی و سرامیک داریم؟

بطور کلی دو نوع چسب کاشی و سرامیک داریم که به نام چسب های پودری و چسب های خمیری شناخته می شوند .

چسب های پودری همانطور که از اسمش مشخص است به صورت پودر می باشند که با آب مخلوط می شوند و با توجه به ترکیبات و فرمولاسیون خاص خود بعد از خشک شدن نفوذ ناپذیر می باشند و دارای استحکام بسیار بالایی هستند و بیشتر برای کف ساختمان از آن استفاده می شود.

چسب های خمیری که این چسب ها آماده هستند و با چیزی ترکیب نمی شوند و برای سطوح بتنی ، سیمانی ، کاشی های قدیمی و غیره از این نوع چسب استفاده می شود و بعد از خشک شدن  بسیار مقاوم در برابر رطوبت و آب هستند .

نحوه نصب چسب کاشی و سرامیک

ازدر باره استفاده از این چسب نحوه نصب آن می باشد که برای هر مترمربع ۳ کیلوگرم چسب مورد نیاز است و بعد ناحیه مورد نظر را از خاک و آلودگی پاک کرده و با قلم مو به صورت شانه مستقیم یا دایره ای چسب را روی سطح قرار داده و کاشی یا سرامیک را با فشار می چسبانید و چسب باید خشک شود و بعد ترازبندی شود چون هم سطح هم بودن کاشی ها بسیار مهم است و باعث زیبایی کاشی می شود.

خرید چسب کاشی و سرامیک

از نکات مهم در باره استفاده از چسب کاشی و سرامیک خرید آنها می باشد که باید این چسب ها اصل باشند و علامت استاندارد بر روی بسته آنها دیده شود به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت مجتمع چسب ایران مراجعه و نحوه خرید این چسب ها را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

از نکات مهم در باره استفاده از این چسب مزیت های بسیار زیاد آن می باشد که با سرعت اجرای کار تمام می شود و یک نوع عایق رطوبت و حرارت می باشد و میزان مقاومت و چسبندگی آن بسیار بالا است به همین منظور شما می توانید با شرکت مجتمع چسب ایران ارتباط و از نحوه سفارش این محصولات اطلاع حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *