دانستنی های صنعت چسب

روان کننده بتن

روان کننده بتن

 

افزودنی شیمیایی به بتن را روان کننده می گویند که وظیفه آن کاهش آب و افزایش عدد اسلامپ بتن می باشد و مقاومت بتن را افزایش می دهد به همین منظور ما در این مقاله به بررسی روان کننده بتن می پردازیم.

روان کننده بتن چیست ؟

روان کننده بتن باعث افزایش مقاومت فشاری بتن ، قابلیت کاهش آب ، کاهش مصرف سیمان ، قابلیت استفاده در بتن های با کلوخه و سنگدانه نامناسب ، قابلیت پمپاژ بتن می شود . همچنین این روان کننده باعث بهبود مکانیکی بتن و افزایش مقاومت در برابر نفوذ آب می شود و یکی از بهترین روش ها برای بالا بردن کارایی بتن می شود و عمل تراکم و اختلاط بتن را به راحتی و با سهولت انجام می دهد.

مزایای افزودنی شیمیایی به بتن

این ماده باعث افزایش کارایی بتن و سهولت کار در مکان های سر سخت می شود و باعث کاهش نسبت آب به سیمان و مقاومت و بهبود دوام بتن می باشد . از مزایای دیگر استفاده از این مواد برای تقویت و مواد اولیه بتن است و باعث بهبود کیفیت مطلوب بتن و دوام بتن را در مقابل خشکی ، رطوبت ، ذوب شدگی ، یخبندان بالا می برد و  بتن ریزی را آسان و اجرای عملیات را  کندتر می کند . برای اطلاع و  شناخت بیشتر این روان کننده ها شما می توانید به سایت شرکت چسب ایران مراجعه نمایید و همکاران ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.

انواع روان کننده

فوق روان کننده کربوکسیلاتی

این روان کننده بتن با فوق روان کننده های دیگر تفاوت دارد و پایه فوق آن کربوکسیلیک است و میزان مصرف آن ۲/۱-٪۵ درصد وزن سیمان می باشد و این مواد دارای زنجیره های مولکولی می باشد و عدد اسلامپ را تا ۱۲ بالا می برد.

فوق روان کننده نفتالینی

این نوع باعث کاهش آب و دیرگیر شدن بتن می شود و میزان مصرف آن ۱-٪۸ درصد وزن سیمان مصرفی است و عدد اسلامپ را به ۱۸ می رساند و آب و هوای مناسب برای این محصول آب و هوای معتدل و گرم و مرطوب است.

فوق روان کننده لینگو سولفات بتن

این محصول از افزودنی های مایع است که بر روی سیمان اثرات زیادی دارد و میزان مصرف آن ۸٪-۳٪ درصد است و عدد اسلامپ آن تا ۲۱ افزایش پیدا می کند .

افزودنی های شیمیایی دیگر

این نوع روان کننده آب را کاهش و ملات را چسبیده تر و در قالب بهتر قرار می گیرد و این نوع وزین محلول نمکی هستند و رنگ آن قهوه ای تیره می باشد و هم به صورت مایع و هم به صورت پودر استفاده می شود و از دیگر افزودنی ها به بتن مقاوم کننده ها ، ضد یخ ، ضد گرد و غبار ، رنگ کننده ، تندگیر کننده ، کندگیر کننده می باشد که معمولا برای کف سازی آجری استفاده می شوند.

کاربرد این محصولات

این مواد کاربردهای بسیاری دارد و در بسیاری از مکان ها استفاده می شود بطور مثال برای تولید بتن پیش تنیده ، بتن ریزی تیرها و ستون ها و دیوارهای برشی می باشد .

همچنین از این  مواد برای ساخت بتن در مناطق گرمسیر بسیار استفاده می کنند و امکان بتن ریزی با تراکم بالای آرماتور ، بلوک بتنی و تولید آجر و امکان تولید بتن با استفاده از مصالح سنگی شکسته می باشد.

برای اطلاع از کاربردهای دیگر این مواد شما می توانید با کارشناسان شرکت چسب ایران به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید تا شما را راهنمایی کنند.

خرید مواد افزودنی

خرید روان کننده بتن بسیار تخصصی است و باید شناخت کاملی از این مواد داشته باشید. این نوع روان کننده جزو ارزان ترین افزودنی های بتن هستند و میزان غلظت روان کننده بسیار مهم می باشد و همینطور حجمی که از آن برای کار استفاده می شود مهم است که این موارد تعیین کننده هزینه نهایی و تصمیم گیری برای خرید می باشد به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت چسب ایران مراجعه و از نحوه خرید این مواد اطلاع حاصل کنید.

سخن پایانی

روان کننده بتن نقش اساسی در مقاومت بتن دارد و این روان کننده ها دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام مزایای خاص خود را دارند به همین منظور شما می توانید با شرکت چسب ایران ارتباط و از نحوه سفارش این مواد اطلاع حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *