دانستنی های صنعت چسب

چسب سیلیکون چیست ؟

چسب سیلیکون چیست

این چسب برای درزگیری و عایق بندی بسیار کاربرد دارد و به چسب آکواریومی معروف است و در دماهای بسیار بالا و پایین قابل استفاده است به همین منظور ما در این مقاله به بررسی چسب سیلیکون چیست می پردازیم .

ویژگی های چسب سیلیکون

در مورد موضوع چسب سیلیکون چیست در ویژگی های آن می توان گفت که این چسب ها در برابر رطوبت و نفوذ آب مقاوم هستند و به عنوان یک عایق حرارتی برای درزگیری پنجره ها می باشد و در دمای بالای تا ۴۰ درجه سانتیگراد و دمای ۷۵- درجه سانتیگراد کاربرد دارند . همچنین این چسب ها در برابر اشعه ماورالبنفش مقاوم و انعطاف پذیر هستند و مقاوم در برابر فشار و نارسای الکتریکی می باشند و قیمت این چسب ها بسیار مناسب است و در دسترس می باشد.

کاربردهای چسب سیلیکونی

در مورد چسب سیلیکونی چیست و کاربردهای آن به عنوان بهترین درزگیر برای وان حمام ، سرویس بهداشتی ، سینک ظرفشویی ، پلاستیکی ، فلزی ، سرامیکی ، کاشی ، آلومینیوم کاربرد دارد . این چسب ها در برابر نفوذ آب و رطوبت بسیار مقاوم است و برای شیشه های دوجداره ، قطعات الکترونیکی ، واشر خودرو ، چسباندن ال ای دی به پاور به عنوان یک نوع اتصال قطعات کاربرد دارد.

انواع چسب سیلیکونی

چسب سیلیکون چیست و انواع آن شامل دو دسته می باشد که چسب سیلیکون اسیدی و چسب خنثی می باشد .

چسب سیلیکون اسیدی

این چسب ها جزو چسب های دو جزیی هستند که دارای استحکام بالاتری نسبت به تک جزیی می باشند و سریع تر خشک می شوند و فرایند خشک شدن آنها ۲۴ ساعت طول می کشد و برای ساخت آکواریوم ، درزگیری کارهای دکوراتیو ، چوبی و کابینت سازی کاربرد دارد.

چسب خنثی

این نوع چسب ها به نام چسب سیلیکون تک جزیی هم معروف هستند و مدت خشک شدن چسب بستگی به ضخامت چسب دارد و فرایند خشک شدن با تشکیل پوسته روی آن انجام می شود . معمولا این چسب ها در دمای ۵ تا ۹۵ درصد رطوبت و تا ۴۰ درجه سانتیگراد دما نیاز دارند. از این چسب ها برای چسباندن شیشه ، سرامیک ، فلزات ، پلاستیک ، بتن ، آجر استفاده می شود.

اجرای چسب سیلیکونی

در مورد موضوع چسب سیلیکون چیست و اجرای آن باید گفت ابتدا باید سطح مورد نظر را تمیز و خشک کرد و سطح را کاملا تمیز از لکه های چسب و روغن و گرد و خاک کرد . با یک چاقو یا قیچی سرکارتریج را برش دهید و کارتریج را داخل گان سیلیکون قرار دهید و میزان چسب خروجی را امتحان کنید و در اصل کارتریج را بالای سطح با زاویه ۴۵ درجه نگه دارید و در طول کار کارتریج را بر ندارید و به صورت یکنواخت چسب را روی سطوح قرار دهید و یا شما می توانید با یک کاردک محل اجرا چسب را صاف و یکنواخت کنید و بعد از تمام شدن کار چسب خشک می شود. برای خرید این نوع چسب شما می توانید با شرکت مجتمع چسب ایران ارتباط برقرار کنید.

انواع رنگ چسب سیلیکون

در مورد چسب سیلیکون چیست و انواع رنگ آن باید به رنگ شفاف یا بی رنگ ، سفید ، مشگی ، قرمز اشاره کرد. چسب شفاف یا بی رنگ برای چسباندن شیشه آکواریوم و درزگیر سینک ظرفشویی در آشپزخانه کاربرد دارد . همچنین سیلیکون سفید برای آب بندی و درزگیری پنجره ها و کاشی و وان حمام ، روشویی و سرویس بهداشتی است . چسب سیلیکون مشگی برای چسباندن شیشه ماشین و چسب سیلیکون قرمز یا چسب واشرساز که به عنوان چسب سیلیکون حرارتی یا چسب سیلیکون نسوز شناخته می شود هم جزو انواع رنگ این چسب ها می باشد.

خرید چسب سیلیکون

این نوع چسب ها از چسب های صنعتی هستند و در صنایع مختلف از این چسب ها بسیار استفاده می کنند.  اگر تصمیم به خرید این نوع چسب را دارید شما می توانید به سایت چسب ایران مراجعه کنید و نحوه خرید این چسب ها را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

در مورد چسب سیلیکون چیست باید به این موضوع اشاره کرد که این چسب ها از ترکیبات پلیمری سیلیکون و اکسیژن تهیه می شوند و بسیار کاربردی هستند به همین منظور شما می توانید با شرکت مجتمع چسب ایران ارتباط و از نحوه سفارش این چسب ها اطلاع حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *