دانستنی های صنعت چسب

انواع چسب های اپوکسی

انواع چسب های اپوکسی

چسب اپوکسی تنوع بسیار زیادی دارد و بر اساس نوع و کارایی و کاربرد آن استفاده می شود که این چسب ها دو جزیی هستند و به واسطه قدرت چسبندگی بسیار زیاد بیشتر برای کارهای صنعتی استفاده می شوند به همین منظور ما در این مقاله به بررسی انواع چسب های اپوکسی می پردازیم.

چسب واکر چیست؟

چسب اپوکسی فلز

یکی از انواع چسب های اپوکسی چسب اپوکسی فلز است که برای مصارف فلزی استفاده می شود. این نوع چسب ها دو جزیی هستند و با ترکیب کردن دو جزء مورد استفاده قرار می گیرند و برای فلزاتی مانند آلومینیوم ، آهن ، مس ، برنج ، استیل ، روی ، تیتانیوم کاربرد دارند . این چسب ها برای تعمیر نشتی و سوراخ بودن فلزات استفاده می شوند و قدرت چسبندگی بالایی دارند در زمان کوتاه را دارند و در مقابل عوامل طبیعی مثل رطوبت ، آب و هوا و حلال ها کاهش حجم و تغییر ندارند و بسیار مقاوم هستند.

چسب اپوکسی پلاستیک

یکی دیگر از انواع چسب های اپوکسی چسب اپوکسی پلاستیک است که دارای مقاومت و چسبندگی بسیار بالا هستند و به صورت دوجزیی و یک جزیی تولید می شوند و در صنایع ساخت درب های پلاستیک ، اتصال قطعات پلاستیکی ، صنعت مخازن ، نارسانای عایق و صنعت کامپوزیت ، الیاف شیشه ، صنعت خودروسازی ، نصب شیشه و آیینه ، صنعت ساختمان سازی کاربرد دارند . این چسب ها در برابر آب و حرارت مقاوم هستند و بسیار مقرون به صرفه می باشند که به همین منظور برای خرید چسب های اپوکسی شما می توانید با شرکت مجتمع چسب ایران ارتباط برقرار کنید چون کارشناسان شرکت به صورت آنلاین آماده پاسخگویی به شما مشتریان عزیز می باشند.

چسب اپوکسی بتن

از انواع چسب های اپوکسی می توان چسب اپوکسی بتن را نام برد که در صنعت ساختمان سازی برای استحکام و مقاومت سازه از آن بسیار استفاده می شود و دارای ویژگی های بسیار مهمی می باشد مانند مقاوم در برابر رطوبت ، ایجاد استحکام کششی بالا در بتن ، چسبندگی بر روی سطوح آجری ، موزاییک ، سنگ ، فلز را دارند و عمر بتن را افزایش می دهند . اتصال بتن به ملات بتنی را زیاد می کند و کار با این چسب ها بسیار ساده و آسان است.

چسب اپوکسی فایبرگلاس

از انواع چسب های اپوکسی ، اپوکسی فایبرگلاس است که این نوع چسب به عنوان یک پوشش برای مقاومت و عایق کردن مخازن اسیدی و آب کاربرد دارد و از پشم شیشه و مواد نفتی ساخته می شود.  این چسب ها از دو جزء اپوکسی و هاردنر تولید می شوند و مقاومت آن در برابر حرارت و شیمیایی بسیار زیاد است و در صنعت ساخت کامپوزیت ، ماکت هواپیما ، ماکت پهپاد ، صنعت خودروسازی ، صنعت ساخت یونولیت و غیره کاربرد دارد به همین منظور شما می توانید برای خرید انواع چسب ها به سایت شرکت مجتمع چسب ایران مراجعه کنید.

چسب اپوکسی چوب

چسب اپوکسی چوب هم از انواع چسب های اپوکسی می باشد که یک نوع چسب مخصوص بر پایه رزین است و برای براق شدن سطوح چوبی کاربرد دارد و بیشتر برای چوب های ام دی اف  ونئوپان در جهت مصارف تزیینی استفاده می شود.

چسب اپوکسی خمیری

این نوع چسب اپوکسی برای سطوح فلزی ، پلاستیکی ، آلومینیومی ، گچ و چوب کاربرد دارد و برای نشتی لوله های آب و گاز ، نشتی مخازن صنعتی بزرگ و کوچک ، تعمیر دیواره های نازک استفاده می شود و از مزایای این چسب ها این است که می توان به راحتی روی آن را رنگ زد که باعث جلب توجه نشود.

چسب اپوکسی سنگ

چسب اپوکسی سنگ هم از انواع چسب های اپوکسی است که در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد و برای نصب سنگ بر روی نماهای داخلی و خارجی ، سطوح فلزی ، اجرای کاشی و سرامیک ، نصب قطعات ساختمانی بر روی فلز ، بتن ، چوب کاربرد دارد و از دو جزء اپوکسی و هاردنر تشکیل شده است و در برابر دما و رطوبت مقاوم و چسبندگی بالایی دارد.

خرید چسب های اپوکسی

انواع چسب های اپوکسی بر پایه رزین است و کاربردهای زیادی در صنایع دارند و به دلیل کارایی بسیار بالا باعث جذب مشتریان شده است و به همین منظور برای خرید این چسب ها شما می توانید به سایت شرکت مجتمع چسب ایران مراجعه و نحوه خرید و قیمت این محصولات را مشاهده نمایید.

چسب چوب ضد آب لازیو بیشتر بخوانید

سخن پایانی

تعدادی از مهمترین انواع چسب های اپوکسی را معرفی کردیم و این چسب ها دارای چسبندگی و مقاومت زیادی هستند و ماندگاری طولانی مدتی دارند به همین منظور شما می توانید برای خرید و سفارش این چسب ها با شرکت مجتمع چسب ایران ارتباط و از نحوه سفارش این چسب ها اطلاع حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *