دانستنی های صنعت چسب

زمان تعویض والف لاستیک

زمان تعویض والف لاستیک

زمان تعویض والف لاستیک :آیا می دانید نقش والف در لاستیک ها چیست؟ آیا  شما درباره این موضوع اطلاعاتی دارید؟ امروزه ما نیز تلاش می کنیم که درباره این موضوع اطلاعات کافی را به دست بیاوریم اگر شما نیز جز کسانی هستید که می خواهید درباره این موضوع اطلاعاتی را کسب کنید پس تا انتهای مطالب همراه ما بمانید.خرید انواع محصولات تایری

نقش والف در تایر ها؟

با پیشرفت تمامی صنایع نیز روز به روز قدرت می یابند قدرت تکنولوژی مورد استفاده در ساخت قطعات و تجهیزات مختلف باعث روی کار آمدن ماشین آلات بسیار پیشرفته روز دنیا می شود امروزه با روی کار آمدن قطعات مختلف  بسیاری از فرآیندهای ما انسانها نیز  به راحتی  و با سرعت بالایی شکل می گیرد تایرها مهمترین محصولاتی هستند که برای وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرند حال اینکه خود تایر از قسمت های بسیار مختلفی تشکیل می شود یکی از مهمترین بخش های تایرها والف است‌. شاید شما هم در فکر این باشید که والف یا والو لاستیک چیست همانطور که می دانید ولف بخشی از لایر می باشد که به نام شیر یا سوپاپ است که به تیوپ اجازه یک طرفه هوا را می دهد و در نتیجه به کمک فشار داخل تیوپ یا درپوش بسته می شود و نقس اساسی را این قطعه در لاستیک ایجاد می کند به صورتی که سبب می شود تا فشاد باد لاستیک محفوظ بماند و باعث جلو گیری گردو غبار به داخل لاستیک می شود.

زمان تعویض والف لاستیک

لازم است که بدانید زمان تعویض والف زمانی می باشد که می خواهید لاستیک را تعویض کنید در آن زمان حتما باید والف را هم تعویض کرد این قطعه طول عمر بالایی دارد و نیازی به عوض کردن مداوم ندارد مگر اینکه به اثر ضربه یا سرعت آسیبی به آن وارد شود باید آن را تعویض کرد این قطعه پلاستیکی بهترین عملکرد را دارد وبه راحتی می توان این قطعه را خریداری کنید. والف انواع مختلفی دارد که ما می خواهیم در این مقاله انواع والف هارا برای شما توضیح دهیم.

انواع والف لاستیک

همانگونه که اشاره شد والف لاستیک به عنوان بهترین قطعات  کاربردی در لاستیک ها شناخته می شود یک لاستیک خود نقش مهمی را در وسایل نقلیه به عهده دارد حال اینکه قطعات مختلف کاربردی در لاستیک ها به عنوان  مهمترین اجزای آن هستند که در عملکرد لاستیک  نقش مهمی ایفا می کند  والف ها به عنوان مهمترین قطعات کاربردی در لاستیک خود در انواع مختلفی  هستند در واقع برای هر یک از انواع لاستیک ها از انواع مختلف والف لاستیک می توان استفاده نمود. اگر قصد خرید والف لاستیک دارید یا می‌خواهید اقدام به تعمیر یا تعویض آن کنید ابتدا بایستی در رابطه با آنها آشنایی داشته باشید تا بتوانید با شناخت هر یک از بال ها در رابطه با دیگر مشخصات و حتی تعمیر یا تعویض والف در لاستیک اطلاعاتی کسب کنیم برخی از انواع والف لاستیک عبارت اند از:

زمان خشک شدن چسب اکواریوم بیشتربخوانید

والو یا سوپاپ استیل و فلزیی

این والو نسبت به بقیه والو طول عمر بالایی دارد و دارای بدنه فلزی می باشد که به صورت پیچی قرار دارد  و قابلیت عوض کردن و یا باز و بسته کردن را دارد.

والو یا سوپاپ معمولی یاTR۴۱۴

این والو یکی از معمول ترین والو ها و و پر مصرف ترین می باشد که برای انواع خودرو مناسب است و بیشتر برای خودرو های پژو، پراید و غیره می باشد و حتما در زمان تعویض لاستیک باید عوض شود این والو در دو نوع با کاور استیل یا بدون کاور تولید می شود.

والو یا سوپاپ سنسور دار پیچی

این والوهای پیچی همانند والو های فلزی طراحی شده اند و به راحتی باز و بسته می شود. والو سنسور دار ولوهای سنسوردار مجهز در این بالا هایی هستند که از قسمتهای بسیار مختلفی تشکیل میشود اهمیت استفاده از سنسور در این بالها به سبب این است که باد لاستیک TPMS به آن متصل شده را نمایش دهد.

والو یا سوپاپ سنسور دار لاستیکی

ی سنسور دار دار همان والو TR۴۱۴ است اما قسمت فلزی این ولو ها کمی بلند تر می باشد و در قسمت پایانی آنها نیز  پیچ و مهره های مخصوصی برای متصل کردن سنسور نشان دهنده استفاده کرده‌اند.

نتیجه

تایرها به عنوان مهمترین محصولات کاربردی در صنعت خودروسازی و دیگر وسایل نقلیه از قسمت های بسیار مختلفی تشکیل می شود وال از مهمترین اجزای لاستیک شناخته می‌شود که نقش مهمی ایفا می‌کند حال ممکن است تحت تاثیر شرایط مختلفی والها ۲۴ آسیب شود حال اینکه برای تعمیر یا تعویض والف لاستیک شما باید اطلاعاتی در رابطه با آنها کسب کنید به عنوان مثال آشنایی با زمان تعویض والف لاستیک یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که شما باید انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *