دانستنی های صنعت چسب

چسب دوطرفه چیست ؟

چسب دوطرفه چیست

چسب دوطرفه چیست ؟ این نوع چسب به صورت یک نوار چسب است که از دو طرف دارای ماده ای چسبناک است که به آن ماده حامل یا carrier  می گویند و کاربردهای بسیار زیادی دارد و در اکثر صنایع از آن به عنوان چسب مقاوم استفاده می شود به همین منظور ما در این مقاله به بررسی چسب دوطرفه می پردازیم.

در مورد چسب دوقلو بیشتر بخوانید

خصوصیات چسب دوطرفه

چسب دوطرفه چیست و خصوصیات آن شامل مقاومت بسیار خوبی در برابر نور و UV  دارد و در فضای باز قابل استفاده است و در هر شرایط آب و هوایی کاربرد دارد. خاصیت چسبندگی بسیار بالایی دارد و به جای پیچ و چسب مایع بسیار از آن استفاده می شود. این محصول از نظر ضخامت به چسب دوطرفه نازک و چسب دوطرفه ضخیم تقسیم بندی می شود که از چسب دوطرفه نازک برای کارهای سبک و از چسب دوطرفه ضخیم برای کارهای سنگین استفاده می شود .

این نوع چسب یک لایه محافظ از جنس سیلیکون دارد که برای چسبیده نشدن دو قطعه روی چسب قرار می گیرد و خاصیت چسب دوطرفه نسوز را دارند و در اثر انقباض و انبساط تغییری نمی کنند و این چسب ها نه تنها چسبندگی بسیار مناسبی به پلاستیک دارند بلکه به فوم ، pvc  و اکریلیک به راحتی چسبانده می شوند.

کاربردهای چسب دوطرفه

چسب دوطرفه چیست و کاربردهای آن بسیار گسترده است و برای محیط های صنعتی و خانگی از آن بسیار استفاده می شود مانند صنایع کیف و کفش ، قطعات الکترونیکی ، صنایع کارتن سازی ، صنایع بهداشتی ، تولید آلبوم دیجیتال ، قطعات کامپیوتری ، صنایع ساختمان سازی ، صنعت چاپ و کاغذ ، نصب کفپوش ، نصب پانل اکوستیک روی دیوار ، نصب تابلو نقاشی ، نصب هولدر به داشبورد ماشین ، نصب داکت بر روی دیوار ، صنعت خودروسازی و غیره کاربرد دارد به همین منظور برای خرید این نوع چسب شما می توانید به سایت شرکت مجتمع چسب ایران مراجعه کنید.

ساختار چسب دوطرفه

چسب دوطرفه چیست و ساختار آن به سه قسمت تقسیم می شود .

لایه میانی

لایه میانی بر اساس نوع استفاده تغییر می کند یعنی اگر استفاده شما برای کارهای سنگین و ناهموار و سخت است باید لایه از جنس فوم یا ژله ای باشد و برای سطوح شفاف لایه می توانید شفاف  استفاده شود .

لایه محافظ چسب

این لایه هم باید از جنس کاغذ که روی سطح آن را سیلیکون پوشانده باشد تا لایه میانی به قطعات دیگر نچسبد و برای جداسازی و استفاده از چسب بسیار اهمیت دارد.

سیستم چسب

انتخاب صحیح چسب و اتصال قطعات و نوع چسباندن هم بسیار مهم است و اینکه در فضای باز و جاهای مختلف استفاده شود بسیار در انتخاب چسب موثر است چون چسب دوطرفه دارای نوارهای دو طرفه است که خاصیت چسبندگی برای اتصال و ضخامت های مختلف قطعات را دارد و به فشار حساس است و این چسب ها به صورت رولی ، ورقه ای یا sheet  و قطعه ای در بازار وجود دارند .

انواع چسب دوطرفه

چسب دوطرفه چیست و انواع آن شامل چسب دوطرفه سلولزی ، چسب دوطرفه خمیری ، فومی ، ژله ای ، شیشه ای یا سلفونی است که کارایی این چسب ها برای اتصال دو قطعه شی است که هر کدام برای سطوح مختلف کاربرد دارند  و بر اثر ضربه به مرور زمان قطعات از هم جدا نمی شوند و بهترین گزینه برای چسباندن قطعات می باشند. به همین منظور برای خرید این نوع چسب شما می توانید با کارشناسان شرکت مجتمع چسب ایران ارتباط برقرار کنید.

خرید چسب دوطرفه

در مورد چسب دوطرفه چیست و خرید این نوع چسب ها می توان گفت که این نوع چسب بسیار پرفروش است و استقبال بسیاری از این چسب ها شده است و کاربرد آن بسیار آسان است و مقرون به صرفه است  به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت مجتمع چسب ایران مراجعه و نحوه خرید و قیمت این چسب ها و محصولات دیگر را مشاهده نمایید.

چسب دوقلوی صنعتی بیشتربخوانید

سخن پایانی

موضوع چسب دوطرفه چیست را معرفی کردیم و امروزه مصرف بسیار بالایی این نوع چسب ها دارند و در صنایع شیشه ، چرم ، فوم ، آهن ، آلومینیوم و غیره کاربرد  دارند و دارای انواع مختلفی است که هر کدام برای سطوح مختلف کاربرد دارد به همین منظور برای خرید و سفارش این چسب ها شما می توانید با شرکت مجتمع چسب ایران ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *