دانستنی های صنعت چسب

خاصیت روغن ترمز

خاصیت روغن ترمز

روغن ترمز یک سیالی است که انتقال فشار را از پمپ ترمز به بوستر و لنت ترمز انجام می دهد و دارای حداقل تراکم پذیری است و به راحتی در آب حل می شود به همین منظور ما در این مقاله به بررسی خاصیت روغن ترمز می پردازیم.

روغن ترمز ماشین چیست ؟

ابتدا قبل از اینکه به بررسی خاصیت روغن ترمز بپردازیم باید ببینیم که روغن ترمز چیست . این روغن یک ماده ای غیرقابل تراکم است که در قسمت سیستم ترمز خودرو جریان پیدا می کند و نیروی وارد شده بر روی پدال ترمز این روغن به ۴ چرخ خودرو منتقل می شود و باعث کاهش سرعت و توقف خودرو می شود‌ که برای خرید روغن ترمز شما می توانید با کارشناسان شرکت مجتمع چسب ایران به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید.

وظیفه روغن ترمز

خاصیت روغن ترمز و وظیفه آن بدین صورت است که وقتی راننده پدال ترمز را فشار می دهد پیستون را در کالیپر ترمز فشرده می کند و این فشرده شدن باعث افزایش فشار در لوله های ترمز می شود و روغن ترمز به حرکت در می آید و این فشار روترهای ترمز به لنت ترمز فشار می آورد و چرخش چرخ ها کم و باعث توقف خودرو می شود.

خواص روغن ترمز

خاصیت روغن ترمز این است که غیرقابل تراکم است و به راحتی در آب حل می شود و در صورتی که با آب مخلوط شود خاصیت خود را از دست می دهد.

این مایع سمی و خطرناک و سوزان است .

از دیگر خاصیت های این روغن نقطه جوش بالایی دارد و دمای جوش DOT3 در۲۰۵ درجه سانتیگراد و اگر در معرض رطوبت باشد ۱۴۰ درجه سانتیگراد و در دمای DOT4 حدود ۲۳۰ درجه سانتیگراد است.

همچنین روغن ترمز نباید یخ بزند و ویسکوزیته مناسب در دمای پایین دارد و به راحتی در تمام لوله های ترمز جریان پیدا می کند.

تمام تجهیزات و قطعات مانند واشرها و اورینگ ها باید هماهنگ و سازگار با این روغن باشند به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت مجتمع چسب ایران مراجعه و این روغن ها را انتخاب کنید.

مواد تشکیل دهنده روغن ترمز

این مایع سیال یک ترکیب سنتزی می باشد که بیشتر آن شامل ترکیبات پلی گلیکول اتری است و جزو سیالات هیدرولیک با عملکرد و کارایی بالا می باشد . این روغن ها به رطوبت و آب حساس هستند و با جذب آب نقطه جوش آنها پایین می آید و خاصیت خود را از دست می دهند و نقطه جوش اکثر این روغن ها بیشتر از ۱۸۵ درجه سانتیگراد می باشد.

نحوه تعویض روغن ترمز

زمانی که خاصیت روغن ترمز از بین می رود باید آن را تعویض کرد . ابتدا باید ماشین را خاموش کنید و موتور خنک شود بعد درب مخزن روغن موتور را باز کنید و با استفاده از مکش دستی روغن قدیمی را خارج کنید بعد زیر ماشین جک بزنید و چرخ جلو را خارج کنید و کمی روغن داخل مخزن بریزید و شیر هواگیری یا سیلندر ترمز را باز کنید و پیچ سیلندر را ببندید و روی پدال ترمز فشار دهید و بعد چرخ را جای خود قرار دهید و درب مخزن روغن را هم ببندید و ماشین را روشن کنید و چند بار پدال ترمز را فشار دهید و در جایی خلوت ترمز کنید تا اطمینان پیدا کنید که ترمز شما کارایی خوبی دارد  . به همین صورت شما روغن ترمز را تعویض کردید و برای اطمینان باز می توانید از یک مکانیک کمک بگیرید.

راهنمای خرید بهترین روغن ترمز

یکی از خاصیت روغن ترمز این است که نقش امنیت خودرو را دارد و هر چند وقت یک بار باید آن را عوض کرد . بهترین روغن ترمز برای خودروها روغن ترمز DOT4  و DOT3  است که باید مناسب با وزن خودرو و نوع موتور و سیستم قدرت موتور باشد به همین منظور شما می توانید برای خرید این محصول به سایت شرکت مجتمع چسب ایران مراجعه و نحوه خرید این محصولات را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

خاصیت روغن ترمز و نکات مهم در موقع استفاده از روغن ترمز اهمیت زیادی برای خودرو دارد چون یک ماده سمی است و باید هنگام استفاده به بدنه خودرو تماس پیدا نکند چون باعث آسیب به رنگ بدنه می شود به همین منظور شما می توانید با شرکت مجتمع چسب ایران ارتباط و از نحوه سفارش این محصولات اطلاع حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *