دانستنی های صنعت چسب

انواع ترمیم کننده بتنی

انواع ترمیم کننده بتنی

معمولا اجزای معیوب و خراب یک سازه را می توان تعمیر و ترمیم کرد و خاصیت این ترمیم کننده ها باعث افزایش طول عمر سازه می شود و از تخریب زود هنگام سازه جلوگیری می کند به همین منظور ما در این مقاله به بررسی انواع ترمیم کننده بتنی می پردازیم.

ترمیم کننده بتن چیست ؟

ابتدا قبل از اینکه به بررسی انواع ترمیم کننده بتنی بپردازیم باید در مورد ترمیم کننده بتن صحبت کنیم که این ترمیم کننده ها دارای انواع مختلفی هستند و از عواملی مانند تخریب سازه بتنی جلوگیری می کنند و به عنوان یک جایگزین اصلاح مصالح و اجزای معیوب یک سازه کاربرد دارند . این ترمیم کننده ها از خوردگی ، سولفاته شدن ، واکنش اسیدی ، قلیایی و غیره جلوگیری می کنند .

ملات های ترمیمی سیمانی

یکی از انواع ترمیم کننده بتنی ملات های ترمیمی سیمانی هستند که باید ملات بر پایه سیمان باشد و بعد از افزودن آب به شکل خمیری تبدیل می شود و دارای الیاف و مقاومت بالایی هستند . این ملات ها دارای طول عمر طولانی و بدون انقباض هستند و فاقد گرانول های فلزی می باشند و عاری از یون و کلر هستند و بیشتر برای ملات کشی که تا ضخامت ۵۰ میلیمتر است کارایی دارند. برای تهیه این ملات ها شما می توانید با شرکت مجتمع چسب ایران ارتباط برقرار کنید.

ملات های ترمیم کننده اپوکسی

یکی دیگر از انواع ترمیم کننده بتنی ملات اپوکسی است که دارای سه جز است و بر پایه رزین اپوکسی و مصالح معدنی کم وزن است . این ترمیم کننده بیشتر برای سطح های افقی ، عمودی و بالاسری کاربرد دارد . از ویژگی های این ملات ها مقاومت مکانیکی بالا در برابر اسیدها و مواد شیمیایی می باشد و بیشتر برای بسترسازی و تعمیرات سازه های بتنی کاربرد دارد.

ترمیم کننده سیلان و سیلوکسان

یکی دیگر از انواع ترمیم کننده بتنی ملات سیلان و سیلوکسان است که تاثیر بسیار بالایی در روند ترمیم بتن دارد و برای بستن ترک های بسیار نازک در بتن استفاده می شود. همچنین برای جلوگیری از نفوذ آب به بتن بسیار موثر است که این ترکیب سیلان با اپوکسی و همراه پایه سیمانی هم استفاده می شود.

ملات ترمیم کننده بتن با پایه پلیمری

از انواع ترمیم کننده بتنی می توان با پایه پلیمری را هم نام برد . این ترمیم کننده خاصیت بدون انقباض دارد و به صورت پودری است و چسبندگی قابل توجهی دارد و مقاومت فشاری بالایی را تحمل می کند. همچنین مقاومت در سایش ، خراش و ترک سیمانی ، نفوذپذیری کم تر ، صاف شدن سطوح متخلخل را هم از ویژگی های این ترمیم کننده می باشد.

ملات ترمیم کننده بتن با پایه نیمه پلیمری

این نوع ملات بر پایه سیمان است و از پلیمرهای نیمه فعال می باشد و به خاطر وجود رزین پلیمری چسبندگی بالایی دارد و برای مرمت و تعمیر نقاط آسیب دیده و آب بندی استخرها استفاده می شود.

کاربرد ترمیم کننده های بتنی

انواع ترمیم کننده بتنی کاربردهای بسیاری دارد و برای مخازن بتنی آب ، قطعات پیش ساخته ، اجرای نماها ، آسیب دیدگی راه پله ها ، قطعات سیمانی ، آزبست ها ، عملیات کاشی کاری و سرامیک ، ترک خوردگی ها و شکستگی ها کاربرد دارد.

مزایای استفاده از ترمیم کننده بتن

استفاده از این ترمیم کننده ها باعث می شود که به علت مقاومت کششی و خاصیت الاستیسیته هیچ وقت دچار جمع شدگی و  ترک خوردن نمی شود . مقاومت بسیار بالایی در برابر ذوب شدن و یخبندان و سرما دارد . به راحتی با آب مخلوط می شود و خمیری یک دست به وجود می آید. خاصیت چسبندگی بسیار بالایی دارد.

خرید ترمیم کننده بتن

انواع ترمیم کننده بتنی ( ترميم كننده كيميا بتن ) باعث استحکام و مقاومت بتن می شود و امروزه برای سازه ها بسیار استفاده می شود به همین منظور برای خرید این ترمیم کننده ها شما می توانید به سایت شرکت مجتمع چسب ایران مراجعه و از نحوه خرید این محصولات اطلاع حاصل کنید.

سخن پایانی

انواع ترمیم کننده بتنی برای اجرای انواع نماها ، ترمیم ناهمواری ها ، کاشی کاری و غیره کاربرد دارد و از آسیب دیدگی ها و ترک خوردگی جلوگیری می کند و باعث مقاومت سازه می شود به همین منظور شما می توانید با شرکت مجتمع چسب ایران ارتباط و از نحوه سفارش این محصولات اطلاع حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *