دانستنی های صنعت چسب

تفاوت روغن ترمز زرد و آبی چیست

تفاوت روغن ترمز زرد و آبی چیست

آیا میدانید تفاوت روغن ترمز زرد و آبی چیست ؟ با مفهوم روغن ترمز آشنایی دارید و می دانید دلیل استفاده از روغن ترمز چیست؟ با توجه به پیشرفت علم، شاهد رشد و ترقی صنایع مختلف نیز هستیم. روغن هایی که در صنعت به منظور عملکردهای مختلفی استفاده می شوند جزو یکی از دستاوردهای بشر به شمار می رود. برای آشنایی بیشتر شما، عزیزان سعی داریم در این مقاله اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما نیز جزو کسانی هستید که می‌خواهید درباره این موضوع اطلاعات کافی داشته باشید، مطالب ما را دنبال کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید انواع روغن ترمز کلیک کنید

  • عدم استفاده از روغن ترمز

خودرو یکی از وسایل نقلیه هستند که برای حرکت کرد نیاز به قطعات و همچنین محصولات مختلفی دارند یکی از اصلی ترین نیازهای یک خودرو به منظور حرکت کردن روغن ترمز است که روی عملکرد فرایند ترمز ها تاثیر بسزایی دارد یک مایعی است که هر چند دقیقه یک بار حتماً باید آن را چک  کنید و از میزان روغن ترمز موجود در خود را اطلاع داشته باشید لازم به ذکر است بدانید در صورت کم کردن از روغن ترمز خودرو باعث به  وجود آمدن اختلال در ماشین ضرر های مالی و حتی جانی را به دنبال دارد روغن ترمز نداشته باشد یا میزان روغن ترمز بسیار کاهش پیدا کند ممکن است مشکلات بسیار زیادی در سیستم ترمز به عدم استفاده وجود می آید برخی از مشکلاتی که ممکن است در صورت عدم استفاده از روغن ترمز یا کاهش شدید آن در سیستم ترمز خودرو به وجود بیاید. حتی یک روغن ترمز بایستی سالانه یک یا دوبار تعویض گردد در غیر این صورت نیز مشکلات بسیار زیادی به وجود می‌آید معمولاً روغن ترمز ها آلودگی ها و همچنین رطوبت سیستم ترمز را جذب و دفع می کنند در غیر این صورت اگر در مدت زمان طولانی اقدام به تعویض روغن ترمز کنید قطعاً این آلودگی و رطوبت می تواند باعث آسیب رساندن به این سیستم شود. برخی از مشکلات مرطوب به این قسمت شامل اختلال در ماشین ضررهای مالی و جانی است.

نکته بسیار مهم در رابطه با تعویض روغن ترمز

برای تعویض روغن ترمز به استفاده از آن باید بدانید چه نوع روغن ترمز ای مناسب خودروی شما خواهد بود از طرفی باید حتما از روغن ترمز استفاده کنید که قبلا از آن استفاده کرده اید چنانچه شما از روغن ترمز استفاده کرده‌اید باید هم اکنون نیز همین روغن ترمز را خریداری نمایید توجه داشته باشید که مخلوط دو روغن ترمز متفاوت باعث آسیب رسیدن به قسمت ترمز خودرو می شود.

تفاوت روغن ترمز زرد و آبی چیست؟

فرمولاسیون این روغن ترمز به گونه‌ای ساخته شده است که نمی توان از یکی به جای دیگری استفاده نمود زیرا باعث فرسودگی خودرو می شود روغن ترمز زردDOT3 و روغن ترمز  DOT4 آبی رنگ می باشد. روغن ترمز زرد خاصیت خنک کنندگی بالایی دارد و در برابر ترمزهای شدید مقاومت بالایی از خود نشان می دهد قابلیت جذب رطوبت در روغن ترمز های زرد از آبی بیشتر می باشد این دو لحاظ مواد افزودنی با یکدیگر تفاوت دارند عمل در روغن ترمز های زرد مواد اسیدی وجود دارد که ممکن است به مرور زمان به سیستم خودرو آسیب جدی برساند در صورتی که روغن ترمز های آبی این مواد افزودنی وجود ندارد روغن ترمز های آبی و زرد از لحاظ رنگ با هم تفاوت دارند روغن ترمز های آبی در گذشته استفاده بیشتری داشتند.

نکته های لازم

نگهداری از روغن ترمز اهمیت بسیار زیادی دارد همانگونه که استفاده به موقع تعویض به موقع و همچنین استفاده از روغن ترمز مخصوص خودرو حائز اهمیت هستند بایستی در نگهداری از این روغن ها نیز نکات بسیار زیادی را مورد توجه قرار دهیم در نگهداری از این روغن ها باید مراقب باشیم تا هرگز در معرض رطوبت قرار نگیرد چنانچه روغن ترمز در معرض رطوبت باشد قطعاً در نقطه جوش آن ها اختلالات ایجاد می‌شود که قطعاً روی عملکرد آنها و همچنین سیستم ترمز تاثیرات منفی خواهد گذاشت.

چگونگی خرید روغن ترمز

همانگونه که اشاره شد روغن ترمز ها بهترین موادی هستند که برای عملکرد سیستم ترمز خودرو و در نتیجه حرکت خودرو اهمیت بسیار زیادی دارم روغن ترمز ها دارای انواع مختلفی هستند که روغن ترمز های زرد و آبی جزو پرکاربردترین ها به شمار می رود این روغن ترمز تفاوتهایی با یکدیگر دارند اما با عملکرد خود و نقش مهمی که ایفا می‌کند تقریبا مشابه یکدیگر هستند یک روغن ترمز با کیفیت عملکرد بهتری نیز خواهد داشت با توجه به واسطه گران سودجویی که امروزه در بازار دلالی می کند دسترسی به کیفیت اصل این محصول کار دشواری است برای خرید بهترین روغن ترمز های باکیفیت را اصل که قیمت مناسبی هم داشته باشد می توانید به مراکز فروش معتبر مراجعه کنید.

در اینجا بیشتر بخوانید چسب واشر چیست و چه کاربرد هایی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *