دانستنی های صنعت چسب

نکاتی برای استفاده از نوار تفلون

نکاتی برای استفاده از نوار تفلون

نوار تفلون برای تعمیرات لوله کشی کاربرد بسیاری دارد و یکی از وسایل مهم برای فرایند آب بندی لوله ها می باشد چون این نوار برای وصل کردن و اتصال دو لوله کاربرد دارد به همین منظور ما در این مقاله به بررسی نکاتی برای استفاده از نوار تفلون می پردازیم.

نوار تفلون چیست ؟

به نکاتی برای استفاده از نوار تفلون توجه کنید چون این نوارها وظیفه آب بندی لوله ها را دارند. یعنی دو لوله را که به هم متصل می کنید نشتی در محل اتصال به وجود نیاید که اگر از نوار تفلون استفاده کنید دیگر نشتی از لوله یا شیر محل اتصال مشاهده نمی شود و جنس این نوارها از پلی تترافلوئرواتیلن است که نواری کم ضخامت و بسیار کاربردی است.

نوار تفلون را نازک نکنید

به نکاتی برای استفاده از نوار تفلون برای اتصال بین بخش های لوله ها دقت کنید و هیچ وقت نوار را نازک نکنید و این نوارها باید ۴ تا ۶ بار دور لوله ها پیچیده شوند و برای جلوگیری از نشتی آب بسیار ضروری هستند پس به همان شکلی که هست از آن استفاده کنید و آن را نازک تر و باریک تر نکنید.

رزوه ها را پیدا کنید

زمانی که لوله کشی ساختمان انجام می دهید یک نکاتی برای استفاده از نوار تفلون وجود دارد مانند قسمت های رزوه دار را باید بهم متصل کنید و از نوار تفلون روی آنها استفاده کنید و این نوار قسمت های دندانه دار را می پوشاند و از نشتی آب جلوگیری می کند . بنابراین قسمت های رزوه دار را باید از نوار تفلون استفاده کرد.

نحوه استفاده از نوار تفلون

نوار را باید به همان روشی که مادگی را می چرخانید استفاده کنید که از نکاتی برای استفاده از نوار تفلون است مثلا اگر سردوش را عوض می کنید نوار تفلون را در قسمت نری لوله و اگر مادگی را عوض می کنید باید روی همان قسمت نوار را ببندید و برای سفت کردن سردوش باید آن را به سمت راست بپیچید که این روش کمک می کند تا از نشتی آب جلوگیری شود.

برای لوله های pvc   از نوار تفلون استفاده نکنید

برای لوله های pvc نباید از نوار تفلون استفاده کرد چون این لوله ها احتیاج به یک ماده محکم تری برای اتصال لوله دارند که باید از چسب لوله pvc  استفاده کنید که به همین منظور شما می توانید به صورت آنلاین با کارشناسان شرکت مجتمع چسب ایران ارتباط برقرار کنید.

نوار را سایش ندهید و از نوار نیم اینچی استفاده کنید

برای استفاده از نوار تفلون آن را سایش ندهید و از نوار فرسوده استفاده نکنید چون برای تعمیرات لوله ها فایده ای ندارد و از نشتی آب جلوگیری نمی کند . بنابراین در هنگام خرید نوار تفلون از فروشنده درخواست کنید که نوار تفلون با کیفیت و جنس خوب به شما بدهد و نوار تفلون نیم اینچی بهترین انتخاب می باشد چون این نوارها به اندازه ای کوچک هستند که برای تعمیرات لوله های کوچک استفاده شوند و به اندازه کافی ضخامت دارند تا برای لوله های بزرگ بتوان از آنها استفاده کرد و این نوارها بهترین گزینه برای شما هستند که نوارهای متفاوت خریداری نکنید و برای خرید نوار نیم اینچی تفلون شما می توانید با سایت شرکت چسب ایران ارتباط برقرار کنید .

چگونه نوار تفلون خوب از بد را تشخیص دهیم؟

از نکاتی برای استفاده از نوار تفلون که بسیار مهم است کیفیت نوار می باشد . نوار تفلون خوب باید بین ۱۰ متر وزن و ضخامت کمی داشته باشد . یکی دیگر از ویژگی های خوب یک نوار تفلون میزان دوری است که باید برای آب بندی پیچیده شود . از دیگر ویژگی های یک نوار تفلون خوب این است که هنگام کشیدن نوار باید کنده شود و اگر به صورت ریش ریش درآمد کیفیت نوار خوب نمی باشد به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت چسب ایران مراجعه و از نحوه سفارش این چسب اطلاع حاصل کنید.

سخن پایانی

نکاتی برای استفاده از نوار تفلون را بیان کردیم و با توجه به توضیحات داده شده برای اتصال لوله ها از نوار تفلون که جنس و کیفیت آن خوب باشد باید استفاده کرد تا از نشتی لوله ها جلوگیری کند به همین منظور شما می توانید با شرکت مجتمع چسب ایران ارتباط و از نحوه خرید این چسب ها اطلاع حاصل کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *