دانستنی های صنعت چسب

مایع تیوبلس وروش های اضافه کردن آن به لاستیک ماشین

برای استفاده از مایع تیوبلس وتیوبلس کردن لاستیک های ماشین به طور کلی دو روش وجود دارد:
۱. بخش اول استانداردهایی که لاستیک تیوبلس دارد.
۲. بخش دوم روشها و فرایندهایی که لاستیک معمولی و غیر تیوبلس را به لاستیک تیوبلس تبدیل میکند.
۳. بخش سوم نیز روش اضافه کردن مایع تیوبلس به لاستیک را به ما میگوید.

روش اول

۱.بررسی های اولیه برای تزریق مایع تیوبلس

برچسبی که به شما نشان می دهد به چه اندازه و به چه مقدار از مایع تیوبلس در لاستیک استفاده کنید را مشاهده کنید.

۲. نصب کردن لاستیک بر روی طوقه

قبل از اینکه مایع تیوبلس را پلاستیک اضافه کنید دو لبی که در لاستیک وجود دارد را بر روی طوق جا انداخته و آن را تنظیم کنیم.

شما باید این موضوع را به دقت و بررسی کنید که سوپاپ یا همان والف موجود کاملاً به طوقه خود محکم و سفت شده باشد.
بعد از انجام این کار هسته موجود را با یک دستگاه جدا کننده هسته ای که شبیه سوپاپ می‌باشد از مکان مورد نظر خود جدا کنید.

۴. باد کردن لاستیک هاقبل از مایع تیوبلس

لاستیک های خود را برای یک بار و به طور دقیق با کمپرسور هوا باد کنید.
زمانی که شما این کار را انجام می دهید این امر سبب می شود تا لبه های لاستیک به طور دقیق در جای مناسب خود قرار بگیرند.
اگر لاستیک و لبه های آن و طوقه به خوبی و درستی طراحی شده باشند و با یکدیگر سازگار باشند شما می توانید کار باد کردن لاستیک را با یک تلمبه دستی انجام بدهید.

۵. بررسی کردن نحوه قرار گرفتن لبه‌ی لاستیک در حفره طوقه

شما باید این موضوع را بررسی کنید که لبه های لاستیک خود در محل درستی قرار گرفته باشد.
اگر اینگونه نباشد ممکن است لبه لاستیک بیش از اندازه پایین بیاید.

اگر چنین شرایطی برای شما اتفاق افتاد می بایست باد لاستیک های خود را خالی کنید سپس لبه های آن را از آن جدا کنید و باز صابون و آب آن را بشویید تا روان بشود. حالا شما می توانید برای دوباره امتحان کردن لاستیک را باد کنید.
آخرین مرحله این است که زمانی که مشاهده کردید که لاستیک در جای مناسب خود و درست قرار گرفته است باد آن را خالی کنید

۶. وارد کردن چسب تیوبلس یا مایع تیوبلس

شما باید مایع تیوبلس یا درزگیر تیوبلس را به داخل لاستیک خود از طریق سوپاپ تزریق کنید.

۷. بستن هسته ای سوپاپ یا همان هسته والف

شما باید هسته سوپاپ را در محل مناسب خود نصب کنید و آن را محکم کنید.

۸. بررسی کردن مجدد

بعد از انجام این مراحل شما باید بررسی کنید که لبه های لاستیک در محل مناسب و درست خود قرار گرفته باشد.

۹. باد کردن دوباره لاستیک به اندازه فشار در شده بر روی لاستیک ها

شما باید لاستیک را حداقل به اندازه حداکثر فشار درج شده بر روی برچسب ای که بر روی آن وجود دارد آن را باد کنید.

۱۰. آب بندی کردن

مرحله بعدی این است که شما باید چرخش را بچرخانید تا مایع تیوبلس یا چسب تیوبلس در اطراف آن به درستی پخش شود و در فضای داخلی لاستیک حرکت کند.

۱۱. مایع تیوبلس را در داخل لاستیک تکان دهید تا به طور کامل پخش شود

چرخ خود را به صورت افقی نگه دارید و آن را تکان بدهید و تاب دهید تا بتوانید مایع تیوبلس موجود در لاستیک را به طور کامل پخش کنید.
بعد از انجام این کار مجدداً لاستیک خود را برگردانید و این کار را تکرار کنید.

۱۲.صبرکردن

در این مرحله شما باید صبر کنید زیرا مدتی زمان لازم است تا مایه تیوبلس و یا مایع درزگیر به طور کامل نشریه های موجود را مسدود کند.
انجام دادن این مراحل روی سیستم های usb می تواند بلافاصله بعد از انجام کار باشد .
اما برای سیستم های دیگر ممکن است این کار ساعت ها و یا حتی تا چند روز نیز طول بکشد.
دلیل این زمان‌بر بودن و طول کشیدن نیز این است که مایع درزگیر باید با گذشت زمان درس ها و سوراخ ها و نشریه های موجود را پیدا کرده و راه آنها را ببندد.

نتیجه گیری

اگر بخواهیم به طور کلی راجع به این موضوع یعنی مایع تیوبلس صحبت کنیم باید این را بگویم که لاستیک هایی که تیوبلس هستند پنچری در آنها امکان پذیر نمی باشد.
برای پنچری لاستیک های تیوبلس usb یا لاستیک هایی که تیوبلس هستند با نوار های داخلی که butyl احتمال دارد که برای حل کردن پنچری اینها با استفاده از کیت های جوش پلاستیکی هین کار راانجام بدهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *