دانستنی های صنعت چسب

چسب هاتملت یا گرماذوب

چسب هاتملت یا گرما ذوب

همانطور که می دانید چسب گرما ذوب از جنس ترموپلاستیک است و کاربردهای مختلفی دارد . این چسب ها زمانی که گرم می شوند از حالت جامد به مایع تبدیل می شوند و تغییر شکل می دهند و بعد از پایین آمدن دما دوباره جامد می شوند به همین منظور ما در این مقاله به بررسی چسب هاتملت یا گرما ذوب می پردازیم.

چسب هاتملت یا گرماذوب چیست ؟

چسب هاتملت یا گرما ذوب از چسب های ترموپلاستیک هستند که این چسب ها دارای نقطه ذوب مخصوصی هستند و با رسیدن به آن نقطه ذوب خاصیت چسبندگی پیدا می کنند و در حالت عادی شکل جامد دارند و قبل از استفاده باید گرما ببینند . در تولید و ساخت این چسب ها هیچ ماده شیمیایی وجود ندارد و این از مهمترین ویژگی این چسب ها است . این چسب ها برای کاربردهای عمومی دمای ذوب ۱۷۷ درجه سانتیگراد و برای کارهای سبک ۱۲۰ درجه سانتیگراد و در صنایع بسته بندی حدود ۷۰ درجه سانتیگراد دمای ذوب دارند.

ویژگی های چسب هاتملت

چسب هاتملت یا گرما ذوب دارای ویژگی های خاصی می باشند . این ویژگی ها شامل این موارد می باشد :

رنگ موادی را که می خواهند چسبانده شوند را تغییر نمی دهند. دارای غلظت و فرمول مناسب است و لخته نمی شود . خاصیت ارتجاعی دارد و در اثر حرارت نرم می شوند و تغییر شکل می دهند. طول عمر آنها در مقایسه با سایر چسب ها بسیار بالا است و گیرایی و جذب آن بسیار بالا است. دوام و پایداری این چسب بسیار عالی است . قابلیت انقباض ، انجماد و ضد آب است . این نوع چسب ها فاقد حلال هستند و یکی از ویژگی های مهم آن کاهش یا حذف حلال های شیمیایی نسبت به سایر چسب ها است .

کاربرد چسب گرما ذوب

چسب هاتملت یا گرما ذوب در صنایع مختلف کاربرد دارد مانند پلاستیک ، چوب ، کاغذ ، سرامیک ، فلزات ، صنایع تولید چراغ خودرو ، فیلترهای صنعتی خودرو ، داروسازی ، صنعت چاپ ، صنایع تزئینات داخلی ، سلولزی و بهداشتی ، صنایع الکترونیک ، مخابرات ، صنعت کفش ، لیبل زنی ، صنایع غذایی کاربرد دارد .

مواد تشکیل دهنده چسب گرما ذوب

این چسب ها از ۵ جزء اصلی تشکیل شده اند . پلیمر پایه ، رزین چسبناک ، واکس ، آنتی اکسیدان و نرم کننده و عاری از هر گونه حلال هستند . پلیمر وظیفه استحکام درونی و چسبناک بودن را ایجاد می کند. مواد رزین چسبناک هم باعث ایجاد پوشش دهی در چسب ها می شود . واکس ها وظیفه افزایش مرطوب کنندگی و ترشدن بافت ها را دارند . از مهمترین متریال و اجزا این چسب هاتملت یا گرما ذوب هستند و بر سرعت ثابت شدن چسب تاثیر دارند . آنتی اکسیدان هم به واسطه اکسیژن و گرما تخریب مواد و اکسیده شدن را به حداقل می رساند . نرم کننده ها هم وظیفه انعطاف پذیری و نرمی چسب را بر عهده دارند . بنابراین در فرمولاسیون این چسب ها ۳۰ درصد پلیمر ، ۳۰ درصد رزین ، ۳۰ درصد واکس و ۱ درصد آنتی اکسیدن و نرم کننده وجود دارد.

نحوه سفارش چسب گرما ذوب یا هاتملت

چسب هاتملت یا گرما ذوب دارای انواع ایرانی و خارجی می باشد که ظرفیت آنها متفاوت و دارای اشکال مختلف گرانولی ، میله ای ، قالبی ، بالشی و غیره هستند به همین منظور شما می توانید برای سفارش و تولید این محصول به سایت شرکت چسب ایران مراجعه و نحوه سفارش این چسب ها را مشاهده نمایید.

قیمت چسب هاتملت

چسب هاتملت یا گرما ذوب از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است و قابل دسترس می باشد و به علت اینکه مزایای بسیاری دارد در صنایع مختلف از آن بسیار استفاده می شود به همین منظور برای اطلاع از قیمت این چسب ها شما می توانید به صورت آنلاین با کارشناسان شرکت چسب ایران ارتباط برقرار کنید و از نحوه قیمت ها مطلع شوید.

سخن پایانی

چسب هاتملت یا گرما ذوب به علت کیفیت بالا و پایداری و مقاومت طولانی مدت در برابر تنش های کششی ، فشاری ، پیچشی ، عدم آلودگی محیط زیست کاربرد بسیاری دارد و در صنایع مختلف از آن استفاده می شود و این چسب ها بسیار مقرون به صرفه هستند و قابل دسترس می باشند به همین منظور شما می توانید با شرکت مجتمع چسب ایران ارتباط و از نحوه خرید این چسب ها اطلاع حاصل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *