دانستنی های صنعت چسب

کاربردهای مختلف چسب حرارتی

کاربردهای مختلف چسب حرارتی

همانطور که می دانید چسب حرارتی چسبی است که جامد است و در یک دستگاه به نام تفنگ حرارتی یا چسب حرارتی  قرار می گیرد و با حرارت ایجاد شده در آن به مایع تبدیل می شود و در صنایع مختلف کارایی دارد به همین منظور ما در این مقاله به بررسی کاربردهای مختلف چسب حرارتی می پردازیم.

کاربرد جالب چسب حرارتی

کاربردهای مختلف چسب حرارتی بسیار زیاد است و در جاهای مختلف می توان از آن استفاده کرد و از آن برای کاربردهای خلاقانه بسیار استفاده می شود و قابلیت چسباندن شیشه ، سنگ ، پارچه ، فلز ، چوب ، پلاستیک ، کاغذ ، سرامیک و غیره را دارد . همچنین این چسب ها برای آب بندی و درزگیری هم مورد استفاده می باشد. این چسب ها یک عایق مناسب برای صنایع ساخت و ساز می باشد.

ویژگی های چسب حرارتی

از کاربردهای مختلف چسب حرارتی و ویژگی های این چسب ها می توان گفت که باعث ایجاد اتصال محکم می شود و اگر نیاز به جدا شدن باشد به راحتی و به آسانی از سطح جدا می شود. این چسب ها به صورت جامد هستند ولی وقتی از دستگاه با حرارت خارج می شوند به صورت مایع خارج می شوند و بعد از رسیدن به سطح مورد نظر سرد و فوری خشک می شوند و از مهمترین ویژگی های آن همین خشک شدن و سرد شدن و بی رنگ بودن آن می باشد.

کاربردهای دیگر این چسب ها

کاربردهای مختلف چسب حرارتی شامل این موارد می باشد :

چسباندن قطعات کاغذ و مقوا

چسباندن قطعات پلاستیکی و لاستیک

استفاده در تزئینات و کارهای خلاقانه در منزل

برای درزگیری و عایق بندی استفاده می شود

چسباندن قطعات شکسته به هم و اتصال آنها

استفاده در صنایع گلسازی ، پارچه ، عروسک سازی

چسباندن فلزات به یکدیگر

به عنوان ضربه گیر استفاده می شود

چسباندن قطعات چوبی به یکدیگر و در صنایع چوب و مبلمان بسیار کاربرد دارد

استفاده در صنایع چرم ، خودروسازی ، چمدان سازی ، کابینت سازی ، صنایع سنگین مانند ماشین آلات ، هواپیماسازی ، کشتی سازی و غیره استفاده می شود.

مزایای استفاده از چسب حرارتی

کاربردهای مختلف چسب حرارتی و همچنین مزایای آن شامل این موارد می باشد:

این چسب ها در حالت عادی جامد هستند و به همین دلیل دارای طول عمر بیشتر هستند و سفت و سخت نمی شوند و در موقع کار کردن دارای ایمنی بسیار بالا هستند و مقاومت و استحکام و قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارند . عایق مناسبی برای آب و رطوبت و پوشاندن درزها هستند و بسیار مقرون به صرفه هستند و در صورت تمیز کردن دستگاه به مدت زیادی می توان از آن استفاده کرد و یک وسیله مفید و در هر خانه ای احتیاج است و کارکردن با آن آسان می باشد  و در مکان های مختلف از آن استفاده می شود و در طولانی مدت خراب و فاسد نمی شود .

نکات مهم در هنگام خرید چسب حرارتی

در هنگام خرید چسب حرارتی باید به این نکات مهم توجه کرد :

تفنگ چسب حرارتی باید دارای کیفیت و مقاومت بالایی باشد و استاندارد در آن رعایت شده باشد و بر اساس نوع کاربرد آن اقدام به خرید کنید . به قطر این چسب ها توجه کنید یعنی بعضی قطر کوچک و بعضی قطر بزرگ دارند که قطر کوچک برای کارهای ظریف است و قطر بزرگ برای سری کاری مناسب می باشد و همچنین مقرون به صرفه است و در هنگام خرید توان حرارتی و برق مصرفی دستگاه را در نظر بگیرید به همین منظور شما می توانید به سایت چسب ایران مراجعه و نحوه خرید این چسب حرارتی را مشاهده نمایید.

قیمت چسب حرارتی

چسب حرارتی برای کارهای مختلف استفاده می شود و در بیشتر صنایع این چسب حرارتی کاربرد دارد و این چسب ها همان چسب تفنگی هستند که با توجه به استاندارد و کیفیت آن قیمت متفاوتی دارند به همین منظور شما می توانید برای اطلاع از قیمت این دستگاه به صورت آنلاین با کارشناسان شرکت چسب ایران ارتباط برقرار کنید .

سخن پایانی

کاربردهای مختلف چسب حرارتی را بیان کردیم و این چسب از بهترین چسب های مقاوم در برابر رطوبت و نفوذ آب می باشد و به عنوان یک عایق عمل می کند به همین منظور شما می توانید با شرکت چسب ایران ارتباط و از نحوه سفارش این دستگاه اطلاع حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *